RSS

Bagaimana Rahsia Senang Mendapat Pinjaman



Bagaimana Rahsia Senang Mendapat Pinjaman

Dalam sehari dua setelah menyambut kedatangan Ramadhan yang di berkati ini telefon penulis tidak berhenti berdering kebanyakkan kawan kawan bertanya tentang masalah yang mereka hadapi di bank. Antaranya adalah :
  • Masalah untuk mendapatkan pinjaman
  • Sijil bayaran gaji tidak diterima di bank
  • Pinjaman tidak mencukupi dan pelbagai lagi masalah
Bagi penulis semua itu biasa sahaja jika kita mengetahui bagaimana cara yang betul bagi mendapatkan pinjaman. Disini penulis ingin memperkenalkan sebuah buku yang boleh dibaca bagi sesiapa sahaja yang ingin mendapatkan pinjaman dengan cara yang mudah



Antara teknuk yang terdapat didalam buku ini adalah 

  • Cara membuka _____ dan mengurusnya dengan baik bagi memudahkan pinjaman.
  • Tidak memerlukan cagaran, penjamin atau kertas kerja yang hebat untuk memohon pinjaman bank.
  • Langkah-langkah dan persediaan yang perlu anda lakukan, semasa dan selepas mendapat pinjaman bank.
  • Cara menggunakan penyata akaun semasa untuk mendapatkan pinjaman bank.

Sekarang ini teknik itu berjaya didedahkan dan membolehkan sesiapa sahaja boleh mendapatkan pinjaman sekiranya ada ingin mendapatkan pinjaman dengan cara yang mudah sila klik kotak di bawah ini

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Bagaimana Kitaran 40 hari Dajjal

Bagaimana Kitaran 40 hari Dajjal

بسم الله الرحمن الرحيم

Kitaran Hayat 40 Hari Dajjal


FORMULA MATEMATIK-40 HARI DAJAL AL-MASIH DALAM HADIS

Dajjal dilepaskan semasa zaman kehidupan Rasulullah saw, dan hadis memberitahu Dajjal hidup selama 40 hari: Tanya kami; “Berapa lamakah Dajjal akan tinggal di bumi?”, Jawab Rasullullah: “Selama empat puluh hari, satu hari sama seperti setahun, satu hari seperti sebulan, satu hari seperti seminggu dan selebihnya seperti hari-hari kamu sekarang”. Tanya kami; “Ya Rasullullah, ketika sehari seperti setahun, cukupkah kalau kami solat seperti solat sekarang ?”,Jawab Rasullullah; “Tidak” tetapi hitunglah bagaimana pantasnya. (HR Muslim)
Kesimpulan hadis ialah Dajjal hidup dalam 4 dimensi, iaitu:

1 hari = Setahun
1 hari = Sebulan
1 hari = Seminggu
37 hari = Seperti hari kita

Untuk lebih detail tentang perkara ini sila rujuk sini

Rujukan buku Jerusalem in the Quran menyatakan pembahagian tempoh seperti di bawah:
1 hari = Setahun = British = Pound
1 hari = Sebulan = Amerika Syarikat = Dollar
1 hari = Seminggu = Israel = Electronic Money (Chemtrail?)
37 hari = Zaman seperti hari kita, iaitu zaman kemunculan Dajjal dan memerintah dunia secara nyata Israel akan menguasai dunia dan menggunakan Electronic atau Chip Money. Sistem yang sama diimplementasikan di Malaysia melalui cip yang diletakkan pada kad pengenalan.

Setelah Israel menguasai dunia, Dajjal akan muncul menguasai dunia apabila Sea of Galilea menjadi kering, iaitu lebih kurang 20-40 tahun akan datang dan akibat kegunaan penduduk, perindustrian, projek menghijaukan padang pasir dsbnya.

Ini peringkat akhir Gog & Magog World Order dan mengikut hadis yang menyatakan “…Kemudian datang pula segolongan yang lain (dari kalangan mereka) lalu mereka berkata : “Dulunya terdapat air di sini”…” (HR Muslim).

Ianya turut dijelaskan melalui hadis mengisahkan Tamim Ad-Dari bertemu Dajjal dan bertanyakan mengenai air ‘Sea of Galilea’ (HR Muslim) (Sesiapa yang percaya Ya’juj & Ma’juj belum keluar maka apakah penjelasan mereka jika air Sea of Galilea telah kering sebelum Ya’juj & Ma’juj belum keluar?).

Sepanjang tempoh sebelum ketibaan Dajjal, Peperangan Dunia III dan kekejaman berleluasa serta berlarutan lebih kurang 19 tahun sehingga ketibaan Imam Mahdi dan Nabi Isa. Penyakit menjadi-jadi (Bio-war dan Sistem) dengan penciptaan bakteria makmal seperti AIDS, selesema burung dan babi, serta radiasi peperangan nuklear. Immunisasi badan manusia turut menjadi rosak dan tidak mampu menahan serangan kerana bertahun mengambil antibiotik, vaksin, makanan berkimia, air berklorin dan sebagainyanya.

Oleh sebab itu,ini lah masa yang tepat untuk kita bertaubat. Akhirnya Ya’juj & Ma’juj dan golongannya mati kerana badan tiada immunisasi menahan serangan atau kesan daripada radioaktif peperangan nuklear, iaitu mati semudah serangan “…ulat-ulat menyerang batang leher Ya’juj wa Ma’juj itu, mereka pun mati bergelimpangan dengan serentak seperti matinya satu jiwa…”.

Setelah itu Islam menguasai pemerintahan dunia berserta kemewahannya, mungkin kerana dunia menjadi kosong akibat ramai yang telah mati.
Effect of nuclear radiations in miles.


Rujukan lain yang agak menarik menyatakan kemunculan Dajjal pada tahun 2033. Ini kerana Rasulullah saw menyatakan kehidupan Dajjal semasa 3 peringkat pertama tidak seperti hari-hari kita, dan meminta menghitung harinya.

Apakah maksud ini? Maksudnya kita perlu membuat kiraan matematik dan menghitung untuk mendapatkan tarikh kemunculan Dajjal. Oleh itu persoalannya ialah apakah jumlah hari selain hari kita? Jawapannya terkandung dalam surah al-Hajj:47

“…Dan (katakanlah kepada mereka): sesungguhnya satu hari dari hari-hari azab di sisi Tuhanmu adalah menyamai seribu tahun dari yang kamu hitung…”; al-Hajj:47

Kini kita menemukan fakta 1 hari bersamaan 1,000 tahun, dan fakta lain ialah terdapat 12 bulan atau 52 minggu di dalam setahun. Selainnya tahun dikira mestilah mengikut tahun Hijrah dan bukan tahun Gregorian. Hanya Allah berkuasa menentukan kiraan masa dan bilangan tahun.

“…Dia lah yang menjadikan matahari bersinar-sinar (terang-benderang) dan bulan bercahaya, dan Dia lah yang menentukan perjalanan tiap-tiap satu itu (berpindah-randah) pada tempat-tempat peredarannya masing-masing) supaya kamu dapat mengetahui bilangan tahun dan kiraan masa…”; al-Yunus:5

Oleh itu kehidupan Dajjal semasa berada di dimensi lain adalah mengikut tempoh di bawah:

1 hari = Setahun = 1,000 tahun
1 hari = Sebulan = 1,000 tahun/12 (bulan) = 83 tahun
1 hari = Seminggu = 1,000 tahun/52 (minggu) = 19 tahun

Dari kiraan kita mendapati kehidupan Dajjal selama 1,000 tahun pada peringkat atau dimensi pertama, 83 tahun pada dimensi kedua, dan 19 tahun pada dimensi ketiga. Teori kiraan mengikut tahun Hijrah menyatakan Ya’juj & Ma’juj memecah tembok pada tahun 353 Hijrah (965 AD) (Khazar mula aktif berdagang pada 850 AD). Oleh itu:

353 Hijrah + 1,000 tahun = 1353 Hijrah (1935 AD)
= Zaman Dajjal menguasai Europe & kejatuhan British
1353 Hijrah + 83 tahun = 1436 Hijrah (2014 AD)
= Zaman Dajjal menguasai Amerika dan peralihan kepada Israel (bermulanya Perang Dunia III)
1436 Hijrah + 19 tahun = 1455 Hijrah (2033 AD)
= Zaman Dajjal menguasai Israel dan penderitaan Perang Dunia III yang berpanjangan
= Kemunculan Imam Mahdi & Nabi Isa

Walaubagaimanapun kesemua kiraan tarikh sekadar teori dengan kebenaran tarikh sebenar yang belum terbukti. Kebenaran yang telah terbukti ialah tembok menyekat Ya’juj & Ma’juj terbuka dan mereka meluru turun dari kuasa pemerintahan (al-Anbiyaa’:95-96). Bukti jelas yang lainnya ialah tuhan yang mereka sembah adalah Lucifer (Iblis). Kebenaran lain yang terbukti ialah tembok tidak berupaya ditebuk dan dinyatakan ayat 97 surah al-Kahfi telah ditebuk dan berlubang semenjak zaman kehidupan Rasulullah saw.

Kebenaran terbukti ialah Ya’juj & Ma’juj telah dilepaskan dan menguasai setiap pelusuk pemerintahan dunia, dan disokong oleh kuasa dari gologanYa’juj & Ma’juj (Children of Gog & Magog). Kebenaran terbukti ialah mereka telah hampir menawan seluruh bumi Palestine dan Sea of Galilea telah menjadi semakin kering. Oleh itu sama-samalah nantikan kedatangan janji Allah swt.

Maksudnya: “…Katakanlah (wahai Muhammad); “Nyawa kamu akan diambil oleh Malikil Maut yang ditugaskan berbuat demikian ketika habis ajal kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada Tuhan kamu”. Dan sekiranya engkau melihat ketika orang-orang yang berdosa itu menundukkan kepalanya di hadapan Tuhan mereka: “Wahai Tuhan kami, kami telah melihat dan mendengar dengan sejelas-jelasnya; maka kembalikanlah kami ke dunia supaya kami mengerjakan amal-amal yang baik; sesungguhnya kami sekarang telah yakin”.

Dan (bagi menolak rayuan itu Allah Taala berfirman): “Kalaulah Kami telah tetapkan persediaan, nescaya Kami berikan kepada tiap-tiap seorang akan hidayah petunjuknya; tetapi telah tetap hukuman seksa dariKu: `Demi sesungguhnya! Aku akan memenuhi neraka Jahannam dengan semua jin dan manusia.

(Lalu dikatakan kepada mereka: “Oleh sebab kelalaian kamu) maka rasalah azab seksa kerana kamu melupai pertemuan hari kamu ini. Sesungguhnya Kami pun tidak hiraukan keselamatan kamu lagi; dan rasalah azab yang kekal dengan sebab apa yang kamu telah kerjakan“.

Sesungguhnya yang sebenar-benar beriman kepada ayat-ayat keterangan Kami HANYALAH orang-orang yang apabila diberi peringatan dan pengajaran dengan ayat-ayat itu, mereka SEGERA merebahkan diri sambil sujud (menandakan taat patuh), dan menggerakkan lidah dengan bertasbih serta memuji Tuhan mereka, dan mereka pula tidak bersikap sombong takbur…”; al-Quran: as-Sajdah:11-15

Dalam artikel terdahulu Great Depression 2019 selari dengan pemerintahan Israel yang akan bermula 2014..Pemerintahan mereka ini akan menyaksikan pelbagai huru-hara dunia dalam setiap sudut ..Oleh apa akan jadi pada USA? USA akan hancur dengan kehancuran ekonominya (Depression Crisis) dan banyak berlaku bencana alam (HAARP WEAPON) yang dicetuskan oleh pemimpin elit Zionist… Klunya hampir terjawab, bahawa pemerintahan Dajjal dan Yaajuj dan Majuj adalah hampir berada dalam tempoh waktu yang sama..

http://al-faedah.blogspot.com/2011/12/40-hari-dajjal.html

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Bagaimana Cara-Cara Mengatasi Virus Komputer

Bagaimana Cara-Cara Mengatasi Virus Komputer

Cara-Cara Mengatasi Virus Komputer

Langkah-langkah Pencegahan Virus

Mencegah Lebih Baik Daripada Mengubati. Amalan ini haruslah menjadi keutamaan pengguna komputer. Antara langkah-langkah awal ialah ;

1. Jangan menggunakan disket atau sebarang storan yang tidak diketahui puncanya.
Disket yang tidak diketahui tersebut mungkin telah tercemar dengan virus. Amalan write-protect disket hendaklah dilakukan selalu bagi mempastikan virus tidak dapat menulis dirinya kedalam disket tersebut.

2. Jangan sesekali menggunakan perisian cetak rompak (pirated copy)
Perisian cetak rompak lazimnya ialah perangkap penulis virus. Perisian sebenar yang telah dimodifikasi dengan memasukkan virus ini lazimnya dijual dengan harga yang amat murah.

3. Jangan membuka emel yang mempunyai attachment
Teknologi internet telah dipergunakan sepenuhnya oleh penulis virus. Virus kini mampu disebarkan melalui pembacaan emel yang telah tercemar. Kebanyakan emel ini akan mengandungi fail attachment. Kadang-kala ia tetap mengandungi virus walaupun dihantar oleh orang yang anda kenali.
Pastikan anda menelefon kenalan anda, bagi mempastikan adakah beliau benar-benar telah menghantar emel yang mengandungi fail attachment kepada anda.
Antara virus yang menggunakan teknologi ini ialah ;
Anna Kournikova, Sircam, Code Red, Nimda dan ILoveYou.

4. Gunakan Perisian Anti-Virus.
Perisian anti-virus ialah perisian utiliti untuk mengesan dan memusnahkan virus. Terdapat perisian ini yang boleh didapati secara percuma di Internet antaranya ;

a. AVG Anti-virus
b. Free Anti-Virus
c. Innoculate IT (terdapat untuk OS windows95 keatas dan juga Palm OS)

Manakala anti-virus yang dijual dipasaran ialah ;
a. Mc Afee Anti-Virus
b. Norton Anti-Virus
c. Pc-Cillin
d. Armour Anti Virus
e. VBuster
f. Virus Rx (untuk komputer Apple)

Kebanyakan perisian anti-virus ini boleh di upgrade bagi mempastikan ia mengandungi pangkalan data anti-virus terkini. Ia juga kadangkala menawarkan bantuan segera kepada pengguna berdaftar.

VBuster umpamanya adalah perisian anti-virus yang amat terkenal malah ia digunakan oleh NASA. Ia dicipta oleh Dr. Looi Hong Thong yang berasal dari Pulau Pinang, Malaysia.

Mengenali tanda-tanda komputer anda diserang virus
Lazimnya virus komputer hanya boleh dikesan oleh anti-virus, namun begitu jika komputer anda mengalami sintom-sintom berikut, adalah besar kemungkinan komputer anda telah diserang virus.

 Disket

1. Terdapat bad sector pada disket
2. Fail di dalam disket tiba-tiba sahaja tidak boleh digunakan.
3. Terdapat mesej di dalam directory disket anda.
4. Volume label telah berubah
5. Jumlah saiz fail berubah sedangkan anda tidak menggunakan fail tersebut.

HardDisk

1. Harddisk mengambil masa yang lama untuk boot.
2. Terdapat fail yang tiba-tiba sahaja tidak boleh digunakan
3. Terdapat bad sector
4. Terdapat directory atau fail baru yang dicipta tanpa pengetahuan anda.
5. Jumlah saiz fail berubah.

Komputer

1. Terdapat mesej yang dipaparkan pada skrin
2. Speaker memainkan muzik yang anda tidak tahu puncanya
3. Terdapat perkara pelik seperti fail tidak boleh di save , huruf pada skrin jatuh, terdapat bola pingpong melantun pada skrin, pencetak mencetak mesej yang tidak diketahui dan sebagainya.
4. Pertambahan macro pada fail-fail word, excel dan sebagainya tanpa pengetahuan anda.

Sumber: http://www.ilmuit.com/tutorial/102

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Bagaimana Cara Cara Mengelakkan Perceraian

Bagaimana Cara Cara Mengelakkan Perceraian

Perceraian merupakan sesuatu yang meyedihkan bilamana terjadi terhadap pasangan suami isteri yang baru sahaja berkahwin. Kini penulis mengetahui Bagaimana Cara Cara Mengelakkan Perceraian setelah membaca buku ini
 

 *Dengan memiliki ebook “99 Punca Perceraian” ini, ia merupakan langkah anda yang paling bijak dalam mengelakkan perkahwinan anda berakhir dengan perceraian.

 *Inilah ilmu yang perlu anda tahu dalam mengekalkan kebahagiaan rumahtangga agar ia terus kekal selama-lamanya.

 *Ingat kembali statistik berikut yang pernah dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri:-

 *Di Malaysia kini, setiap 15 minit 1 pasangan suami-isteri Islam yang bercerai! Banyak punca yang menyebabkan hal ini berlaku. Diantaranya adalah kurangnya penghayatan dan pengamalan nilai-nilai hidup Islam dalam rumahangga.

 *Bayangkan jika anda ‘ditakdirkan’ untuk melalui pengalaman pahit perceraian ini. Banyak kos dan kerugian yang terpaksa anda tanggung.

 *Segala wang hantaran, mas kahwin dan perbelanjaan yang telah anda keluarkan ketika berkahwin dulu dikira hangus!
   

*Sia-sia sahaja segala perbelanjaan, masa dan tenaga yang telah anda keluarkan dalam membina perkahwinan dan keluarga anda kini jika anda bercerai.

*Belum lagi dengan kos peguam dan lain-lain dalam urusan perundangan untuk bercerai tersebut. Malah, terdapat kebarangkalian hak penjagaan anak-anak anda juga akan hilang.

 *Bukankah dengan hanya pelaburan sekecil RM27 ini anda mampu menyelamatkan rumahtangga anda daripada berlakunya perceraian adalah sesuatu yang amat berbaloi?

 *Klik butang di bawah untuk membuat tempahan ebook "99 Punca Perceraian" ini sekarang …

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Bagaimana Cara Jahit Baju Kurung

Bagaimana Cara Jahit Baju Kurung

Di sini anda boleh belajar cara menjahit baju kurung dengan panduan langkah demi langkah yang praktikal dan mudah difahami.

TAK PERLU SUSAH-SUSAH buang masa di ‘Google’ untuk mencari cara menjahit baju kurung lagi…Tak perlu bayar mahal-mahal untuk kelas menjahit…anda akan ditunjukkan bagaimana anda boleh mempelajari cara menjahit baju kurung dengan mudah, cepat dan praktikal...

Dapatkan cara jahit baju kurung sekarang di sini: Panduan Jahit Baju Kurung
atau klik dibawah
   
------------------------------------------
Belajar asas menjahit baju kurung, mengambil ukuran, melukis pola, memotong kain, menjahit kain, menjahit poket baju, menjahit pinggang kain dan lain-lain. Semuanya ditunjukkan dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks keterangan langkah demi langkah yang mudah difahami dan diikuti secara praktikal.
 ------------------------------------------
Jika anda sedang tercari-cari cara untuk MENAMBAH PENDAPATAN? Inilah penyelesaian yang REALISTIK. Belajar menjahit dan ambil upah menjahit baju orang lain.

Mulakan dengan belajar cara menjahit baju kurung sendiri dulu. Kemudian ambil upah menjahit baju secara kecil-kecilan. Kemudian buka kedai jahit atau butik sendiri. Pastinya lumayan, kan? Kalau ada kedai jahit sendiri dan ada pekerja sendiri...lagilah lumayan!!!

SEGALANYA MUNGKIN! Inilah titik permulaan untuk mengubah hidup anda!!

Sekarang, anda boleh mempelajari cara menjahit baju kurung dengan MUDAH, CEPAT dan PRAKTIKAL.
Anda boleh terus menjahit baju kurung sekarang. Panduan Jahit Baju Kurung
---------------
Apa faedahnya belajar menjahit:
1) Mengurangkan kos membeli dan menempah baju.. (Hari Raya, kenduri, baju sekolah anak-anak, baju baru...)
2) Tambah pendapatan (ambil upah menjahit)
3) Mengisi masa lapang dengan hobi yang bermanfaat
Dan banyak lagi...

 Apa kelebihan panduan ini:
1) Senang difahami dan diikuti walaupun anda LANGSUNG TIADA ASAS DALAM JAHITAN.
2) Jaminan pulangan wang 100% dalam tempoh 30 hari jika tidak berpuas hati.
3) Tidak perlu menghadiri kelas menjahit, boleh belajar bila-bila masa.
4) Menjimatkan kos.
Dan banyak lagi kelebihan lain...
------------------------
JOM BELAJAR MENJAHIT BAJU KURUNG SEKARANG!!

Dapatkan sekarang dan mahirkan diri anda dengan kemahiran baru ini!! Kemudian bina masa depan dengan kemahiran menjahit. Mulakan dengan belajar cara menjahit baju kurung. Siapa tahu, andalah pemilik kedai jahit/ butik yang dapat menjana pendapatan lumayan dengan kemahiran yang amat mudah dipelajari ini. Jangan berlengah lagi.

Dapatkan SEKARANG!!

 KLIK SEKARANG ====> Panduan Jahit Baju Kurung





Tambah ilmu ==> Tambah kemahiran ==> Tambah pendapatan.

Terima Kasih.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS