RSS

Bagaimana Mendapatkan Suami Anda Semula




Perkahwinan merupakan paparan utama kepercayaan dan komitmen antara dua insan dalam percintaan. Apabila lafaz diucapkan di majlis akad nikah, ia merupakan kata kata yang akan mengatakan hubungan kekal sehingga selama lamanya ataupun sehingga kematian mejelang tiba. 

Malangnya tidak selalunya begitu. Kadang kadang dalam perkahwinan mungkin ada pasangan suami isteri mendapati bahawa perceraian merupakan jalan terbaik bagi menyelesaikan masalah anda. Akan tetapi apabila pasangan anda tiada di sisi anda, anda akan merasa kesunyian dan kehampaan dan dunia anda akan berasa gelap. Pada waktu itu juga anda mahukan pasangan anda atau suami anda kembali ke sisi anda walau dengan apa jua cara sekalipun. Tiada apa apa akan mengubah perkara yang dikatakan dan perkara dilakukan pada masa lalu tetapi ia masih mempunyai harapan untuk satu satu permulaan hubungan baru walau pun ia berada di tengah tengah.

Menyalahkan satu sama lain merupakan merupakan satu sebab cinta tidak dapat berkembang semula tetapi jika anda bertindak dengan lebih matang dengan membiarkan semua kesalahan pergi. Ia akan membuatkan anda berfikir secara positif tentang apakah yang telah berlaku dan bagaimana jalan penyelesaiannya dan pada waktu tersebut mungkin akan ada jalan dan perkahwinan anda akan dapat disambu ng semula.

Apa yang penting, anda haruslah berfikiran positif dan jangan cuba menyalahkan diri sendiri sebaliknya dengan berusaha menjadi yang terbaik dan cuba memperbetulkan keadaan. 

Antara cara yang boleh dipraktikkan adalah 

  • Meminta maaf dengan ikhlas dan berjanji dengannya yang anda tak akan ulangi kesalahan yang anda telah lakukan. Beritahu padanya sebagai wanita anda hanya mahu pendapat anda didengar dan dan bukan anda mahukan perceraian dan bertahu lagi padanya yang anda mahukan suami anda semula. Pada masa yang sama anda perlu memastikan yang apa cara yang dilakukan dapat menarik minat dia untuk bersama anda semula. 


  • Mengaku padanya yang anda cukup cintakan bekas suami anda dan anda muhukan dia kembali melayari bahtera rumah tangga seperti dulu. Ambil masa, pergilah berjumpa dengan bekas suami anda  dengan memakai pakaian yang dihadiahkannya dan cuba membawa bekal masakan kegemarannya. Cuba membuatkan diri anda dihargai olehnya dan dengan gaya anda cuba membuatkan dia menyesal kerana melepaskan wanita yang terbaik untuk dirinya.


  • Cuba menghargai kebaikan yang bekas suami anda yang telah dicurahkan pada anda. Cuba memujinya dan memberitahu padanya yang anda begitu menghargai dirinya sepanjang tempoh perkahwinan anda. Kalau boleh cuba ingat apa apa jua pemberian cinta yang diberikan pada sama ada tulisan, madah ataupun pemberian hadiah. Cuba kenangkan kembali saat bersama dengan dia sewaktu anda berjalan jalan atau bercuti dan selepas itu cuba kata dengan iklas yang Anda Mahukan Suami Anda Semula.


  • Cuba memenangi kepercayaannya semula, kalau boleh cuba cari isu yang amanah yang dimana hanya anda seorang sahaja yang tahu perkara tersebut dan cuba ceritakan pada dirinya. Cuba tonjolkan pada dirinya yang hanya anda yang layak menyimpan rahsia dan amanah terhadap apa yang dia sampaikan dan cuba menjadikan diri anda insan yang dipercayai olehnya. 


  • Setelah anda mempraktikkan cara seperti diatas cuba beri bekas suami anda masa dan jangan tergesa gesa. Biarkan dia untuk sementara dan jika dia sukakan anda dia akan kembali pada anda dan melayari bahtera rumahtangga seperti dahulu. Jika dia tidak sukakan anda dia akan mempunyai banyak hujah dan alasan untuk menolak anda dari sisinya. Walau apapun jika bekas suami anda menyayangi anda dia akan kembali ke sisi anda dan memafkan semua kesalan anda dan pada masa yang sama ia juga akan berjanji akan membina hidup baru bersama dengan anda dan menimbus kembali kenangan pahit dan barjanji tak akan digali semula kesalahan yang dilakukan dahulu.


Apa yang penting kunci utama untuk Mendapatkan Suami Anda Semula adalah anda perlu BERUBAH untuk menjadi lebih baik dan terbaik...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS