RSS

Bagimana Untuk Kelihatan Muda




Kadang kadang apabila kita berada dalam usia 20-an kita merasakan kita mahu untuk kelihatan dewasa dan apabila kita berada dalam umur 40-an kita mahu untuk kelihatan muda dan bertenaga. Kadang kadang-kadang kita tercari cari apakah yang menyebabkan kita akan menjadi muda dan kelihatan muda.

Antara panduan yang boleh digunakan adalah :

Jangan Risaukan Tentang Umur Anda
Lupakan tentang umur anda. Berhenti dari mengira nafas anda. Fikirkan apa yang anda akan lakukan dalam hidup anda. Tulis tentang matlamat hidup anda dan pencapaian anda dari dulu hingga sekarang. Kita tidak dapat mengawal masa dan setiap saat yang berlalu menyebabkan kita semakin tua. Masa tidak pernah berehat atau berhenti, mengapa kita perlu mengganggu fikiran kita dengan pelbagai perkara yang di luar batasan kawalan kita.

Berfikiran positif
Berfikiran positif menyebabkan kita akan menyebabkan kita mudah berasa bahagia dan muda. Berfikiran positif juga adalah faktor utama setiap kejayaan.

Murahkan Senyuman
Senyuman merupakan satu sedekah dan senyuman yang ikhlas adalah satu hadiah yang paling tidak ternilai. Hidup merupakan satu perjalanan yang panjang dan masa susah dan masa sukar merupakan salah satu dari titian perjalanan kehidupan. Apabila kita tersenyum dalam apa jua keadaan, kita tentu akan dapat menyelesaikan masalah tersebut. Ketegangan dan bimbang membuatkan kita kelihatan tua dan jika boleh cuba elakkan ketegangan dan kebimbangan terus menghantui diri kita.

Kehijauan Suasana
Luangkan masa untuk berjalan dalam kehijauan dan udara terbuka. Lupakan segala segalanya dan fokus pada kehijauan dan udara segar. Apabila menyedut udara yang segar disana, kita akan merasakan sesuatu aura yang menyebabkan kita menjadi sihat. Sebenarnya aura tersebut adalah mesej kehidupan yang dihantar dari setiap tumbuhan yang berada di sana.

Bersukan
Bersukan merupakan salah satu cara yang terbaik untuk menjadi muda. Besukan membantu kita untuk meningkatkan semangat atlet ini adalah kerana atlet yang bertenaga akan kelihatan lebih muda dari usia mereka.

Berehat
Berehat bmerupakan salah satu cara yang akan meningkatkan semangat muda dalam diri anda. Tidur santai adalah penting dan sekurang kurangnya 8 jam. Ia akan meningkatkan prestasi badan, membuatkan anda lebih baik dan paling penting adalah anda akan kelihatan muda.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS